Twinkle | Digital Commerce

Walmart kenmerkt producten van ‘vrouwenbedrijf’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Walmart heeft een nieuw label geïntroduceerd voor een aantal van zijn producten in de webshop en fysieke winkels. De stempel Women Owned geeft weer dat een artikel door een ‘vrouwenbedrijf’ is bedacht of geproduceerd.

Onderzoek in opdracht van Walmart toont aan dat vrouwelijke klanten sneller geneigd zijn een artikel te kopen als het door een bedrijf met een vrouwelijke eigenaar gemaakt is. ‘Aangezien de meerderheid van onze klanten vrouw is, en vrouwen wereldwijd voor 80 procent verantwoordelijk zijn voor consumentenbesluiten, delen we onze passie voor deze vrouwenbedrijven’, zegt Tricia Moriarty, de communicatiebaas van Walmart volgens The Guardian.

Logo
Zowel in de webshop - er is een aparte pagina ingericht - als in de fysieke winkels krijgen women owned-producten een stempel. Uit een eerdere test met het logo bleek dat de verkoopgroei van deze artikelen sterker was dan die van alle andere items van Walmart. Volgens Moriarty zullen de vrouwenbedrijven het logo voornamelijk zelf op hun producten plaatsen.

Investeren in e-commerce
Walmart investeert dit jaar zo’n 1,5 miljard dollar in e-commerce. De e-commerce omzet representeerde in het afgelopen boekjaar, eindigend op 31 januari 2015, met 12,20 miljard dollar zo’n 2,5 procent van de totale opbrengsten. Dit aandeel moet groeien, vindt de retailgigant, om vooral de titanenstrijd met Amazon te kunnen blijven voeren.