Bol.com, Proforto.nl en Hotelspecials hebben een Thuiswinkel Awards-vakprijs in ontvangst genomen. De webwinkels wonnen respectievelijk de prijs voor Beste Mobiele Webwinkel, Beste Startende Webwinkel en de Cross Border E-commerce Award.
Uit de juryrapporten:
Beste Mobiele Webwinkel: Bol.com
‘Een inhoudelijk goed en passievol verhaal, enthousiast en inspirerend gepresenteerd Er is goed ingeleefd in wat wij graag willen horen. Bol.com heeft een duidelijk overkoepelende strategie en daardoor werkt deze ook. Met komst van de smartphone app heeft Bol.com een grote stap op de goede weg gezet en is er een hoop progressie geboekt in 2014. Naast de komst van de app is mobiel intern ook goed op de kaart gezet, er is geen half werk van gemaakt. Verder is er heel goed nagedacht over wat er wel en vooral ook niet gedaan moest worden. Wel moet er uitgekeken worden dat desktop niet wordt vergeten aangezien nog meer dan de helft via desktop besteld. Kortom, Bol.com heeft een goede keuze gemaakt met het introduceren van de nieuwe app.'
Beste Startende Webwinkel: Proforto.nl
‘Een onwaarschijnlijke maar geniale en tevens succesvolle switch van zwembroeken naar werkkleding. Wij zien twee slimme ondernemers die veel kennis hebben van online, snappen dat ze snel moeten groeien en perfect hebben ingespeeld op een (groot) gat in de markt. Door dit grote gat in de markt en het ontbreken van concurrentie zien wij een grote toekomst voor Proforto. Tevens beschikt Proforto over een doordacht businessmodel. Geen voorraden door de directe levering van de leverancier bij de klant en daardoor weinig risico’s. De profortool is slim bedacht en goed uitgevoerd. Zo maak je het de leveranciers makkelijk en voor jezelf en de klant overzichtelijker. We zien wel een risico in de kopieerbaarheid van het concept, al staat het concept wel sterk met behulp van de tool. De focus die er nu is, moet wel worden behouden, er moet niet teveel van bedrijfskleding worden afgegaan om deze positie te behouden.'
Cross Border E-commerce Award: Hotelspecials
‘We zagen een bevlogen ondernemer en een net zo bevlogen manager van de Duitsland-operatie die vooral de groeistrategie uit de doeken deden. Hotelspecials heeft heel duidelijk internationaal succes behaald in 2014, zonder investeerders. De sleutel is gevonden. Er is een echte case gepresenteerd waarmee de groeistrategie werd onderbouwd. De strategie staat nog in de kinderschoenen en moet nog bewezen worden, maar met het succes in Duitsland kunnen zij zich met deze strategie verder doorontwikkelen in andere markten. We achten het bewonderenswaardig dat zij op deze manier opboksen tegen de gevestigde namen in andere landen. Hotelspecials dient echter nog wel te bewijzen dat deze strategie ook op langere termijn succesvol is.’
De winnaars van de Publieksprijzen XL vindt u hier. Lees hier meer over de Beste Webwinkel van Nederland 2015.
In het komende nummer van Twinkle vindt u meer over de winnaars van de Nationale Thuiswinkel Awards 2015.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vakprijzen voor Bol.com, Proforto.nl en Hotelspecials
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.