Twinkle | Digital Commerce

Shyp neemt webshoppers retourproces uit handen

2017-11-11
180101
  • 1:14

Shyp, een innovatieve ophaaldienst voor pakketjes, mikt voortaan specifiek op webshoppers met Shyp Returns. Voor het vaste bedrag van 5 dollar neemt de Amerikaanse startup het hele retourproces uit handen.


Shyp werd nog geen jaar geleden gelanceerd, in San Francisco. Het grote voordeel van de dienst (pay-off: ‘We’ll take it from here’) is dat verzenders de deur niet uit hoeven en dus nergens in de rij hoeven te staan.

Fietskoeriers
Wie een pakje wil versturen kan dat via de mobiele app van Shyp kenbaar maken. Om het formaat duidelijk te maken, dient de verzender een afbeelding mee te sturen. Na ongeveer twintig 20 minuten staat er een fietskoerier (‘hero’) op de stoep om het product in te pakken en af te leveren bij een van de rondrijdende busjes van Shyp. Die brengen de pakjes naar een centrale plaats, van waaruit de verzending verder wordt geregeld.

Ship Returns
Shyp is inmiddels ook in New York en Miami beschikbaar, uitbreiding naar Los Angeles is aanstaande. Omdat het mobile first bedrijf merkte dat ongeveer 15 procent van de opgehaalde pakjes terug werd gestuurd naar online retailers, besloot het Ship Returns op te zetten: ‘The easiest way to return what you buy online.’

Gebruikers kunnen via de app een foto van het retourproduct sturen naar Shyp, dat tekent voor pick-up, packing en shipping:

Op de lijst met featured partners staan onder andere Amazon, Gap, Nordstrom en Target.