Twinkle | Digital Commerce

SendCloud gebruikt groeigeld voor stap naar België

2017-05-27
180101
  • 1:07

Het Nederlandse SendCloud breidt uit naar België. Het is de eerste publiekelijke stap die het bedrijf achter een laagdrempelige verzendoplossing voor webwinkels neemt sinds de investering van SanomaVentures begin dit jaar.

SendCloud meldt al meer dan honderd Belgische webshops aan zich te hebben gebonden. De software van het in 2012 opgerichte bedrijf koppelt webwinkels met verzenders - in België is dit bpost - en automatiseert stappen (genereren van verzendlabels, automatisch versturen van track & trace e-mails) in het verzendproces. Daardoor besparen de webshopklanten gemiddeld drie minuten per bestelling.

Voordelen voor Nederlandse shops
Voor SendCloud’s Nederlandse webshoppartners is het nu gemakkelijker om retourlabels te maken voor Belgische klanten, meldt het bedrijf in een persbericht. ‘De klant kan deze dan printen en het pakket bij één van de servicepunten inleveren, waarna het binnen maximaal twee dagen terug bij de webshop wordt geleverd’. SendCloud heeft ook een lancering in Duitsland op de korttermijnplanning staan.

SanomaVentures
In januari werd al bekend dat SendCloud snel zou gaan uitbreiden naar het buitenland. SanomaVentures kondigde toen aan deze groei met een flinke investering te willen financieren.

Rising Star Award
SendCloud won eind vorig jaar de Rising Star Award 2014, een onderscheiding van Deloitte voor de beste nieuwkomer onder de Nederlandse technologiebedrijven.