Westwing, een Duitse online meubelverkoper uit de koker van Rocket Internet, biedt voortaan een vaste collectie meubelen te koop aan. Westwingnow beleefde gisteren zijn 'pre-opening'. De nieuwkomer staat los van Westwing, dat blijft bestaan als flash sale site.
Westwingnow moet uitgroeien tot een woonwarenhuis, getuige ook de Duitse ondertitel: ‘Ihr Online-Einrichtungshaus’. Behalve een vast assortiment belooft de site onder andere snelle verzending, binnen drie dagen.
Curatie
Verder wordt ingezet op inspiratie annex curatie: stylisten richten kamers in met woonartikelen uit het assortiment. ‘Shop the Look!’, moedigt Westwingnow bezoekers aan. Op dit moment zijn er 22 verschillende kamers ingericht. Iedere dinsdag komen er nieuwe looks bij. Op deze manier onderscheidt Westwingnow zich onder andere van Home24, dat een veel groter assortiment heeft.
Verliesgevend
Net als Home24 is Westwing, begonnen als Dalani, ook in Nederland actief. Of het bedrijf ook in ons land en andere markten met vaste collecties gaat werken is niet duidelijk, maar het lijkt logisch. Westwing leed in 2013 een verlies van 42 miljoen euro, leerden rapporten van aandeelhouder Kinnevik. Daarna is de ‘winstmarge’ verbetert, blijkt uit recente cijfers (pdf) van medeaandeelhouder Rocket Internet. De omzet van Westwing kwam in het derde kwartaal van 2014 uit op 47 miljoen euro. Daarbij werd nog wel een verlies van 15 miljoen euro geleden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Westwing krijgt permanente meubelcollectie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.