Twinkle | Digital Commerce

Uber alweer gestopt met boodschappendienst

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:22

Nog geen half jaar na de start is Uber gestopt met zijn boodschappenservice. Opvallend is dat de pilot in december nog een andere naam kreeg: Corner Store werd UberEssentials, daar is de stekker nu uitgetrokken. Het bedrijf zegt de bevindingen mee te nemen in een ander experiment.
 
Uber bezorgde boodschappen binnen 10 minuten aan huis in Washington D.C. Inwoners van de Amerikaanse hoofdstad konden via de mobiele app onder andere vaatwastabletten, chips, condooms, batterijen, scheermesjes en cola laten afleveren, op werkdagen tussen negen uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds, in het weekend zelfs tot middernacht. 

Buiten wachten op boodschappen
Na de orderbevestiging werden de levensmiddelen via het account van de Uber-gebruiker in rekening gebracht, zonder additionele bezorgkosten. De ongeveer tachtig artikelen op de inventory list waren wel hoger geprijsd dan in de supermarkt. Bestellers werden geacht buiten te gaan staan om op de taxichauffeur te wachten.

In stilte gestopt
UberEssentials, in augustus geïntroduceerd onder de naam Corner Store, is in stilte gestopt. Een gebruiker kreeg op Twitter te horen dat de service niet meer beschikbaar is: ‘We're already taking the learnings and using them towards our next experiment!’ antwoordde Uber, waarna VentureBeat erover berichtte.

Uber presenteerde de boodschappendienst weliswaar als een tijdelijke proef, maar het bedrijf zei er steeds bij dat ‘the more you love it, the more likely it will last’.
   
Lees ook: