Albert Heijn test vanaf morgen zijn nieuwe winkelformule in een XL-vestiging in Eindhoven. Op een koffietafel in de winkel liggen iPads die klanten kunnen gebruiken om kookinspiratie op te doen en online te winkelen bij de supermarktketen.
‘Een supermarktplein met alleen lokaal assortiment, alle ingrediënten voor thuiskoks op het schap en integratie van on- en off- line’. Zo omschrijft Distrifood, dat eerder al contact had met Albert Heijn, de nieuwe winkelformule. De keten zet extra in op inspiratie en heeft personeel aangenomen om consumenten te wijzen op, en te helpen met online bestellen.
Uitleg van online
‘Het draait allemaal om de communicatie tussen de klant en de medewerker’, vertelt een woordvoerster van Albert Heijn aan Twinkle. ‘In de winkel komt een koffietafel te staan waarop meerdere iPads liggen. Onze medewerkers kunnen met die iPads uitleg geven over onze online diensten en consumenten kunnen ook zelf surfen op ons platform en op Bol.com.’
‘Het draait allemaal om de communicatie tussen de klant en de medewerker’, vertelt een woordvoerster van Albert Heijn aan Twinkle. ‘In de winkel komt een koffietafel te staan waarop meerdere iPads liggen. Onze medewerkers kunnen met die iPads uitleg geven over onze online diensten en consumenten kunnen ook zelf surfen op ons platform en op Bol.com.’
Online only assortiment
‘Het is mogelijk om in de supermarkt op de iPad producten te bestellen die bijvoorbeeld niet in de fysieke winkel te koop zijn, zoals glutenvrije artikelen’, vervolgt de woordvoerster. ’Veel mensen weten niet dat Albert Heijn deze producten in het assortiment heeft. Ze kunnen die straks in de winkel bestellen om ze de volgende dag bij een Pick Up Point af te halen of thuis te laten bezorgen. Mensen moeten hiervoor wel al een account hebben. Heb je dat niet, dan kan een medewerker het eerst voor je aanmaken.’
‘Het is mogelijk om in de supermarkt op de iPad producten te bestellen die bijvoorbeeld niet in de fysieke winkel te koop zijn, zoals glutenvrije artikelen’, vervolgt de woordvoerster. ’Veel mensen weten niet dat Albert Heijn deze producten in het assortiment heeft. Ze kunnen die straks in de winkel bestellen om ze de volgende dag bij een Pick Up Point af te halen of thuis te laten bezorgen. Mensen moeten hiervoor wel al een account hebben. Heb je dat niet, dan kan een medewerker het eerst voor je aanmaken.’
Tablet-app
Albert Heijn zou eind vorig jaar een tabled-app lanceren, maar deze laat nog even op zich wachten aldus de woordvoerster. ‘Het komt ergens dit jaar.’ De smartphone-app Appie is er al een tijdje, maar zal volgens e-commerce verantwoordelijke Adriaan Thierry qua verkopen straks worden ingehaald door de tabletversie. 'Tablets zullen met de komst van de native app voor meer orders zorgen dan welk ander device ook', zo was hij van mening in zijn presentatie tijdens Shopping Today.
Lees ook:
- Nieuwe afhaalpunten Albert Heijn allemaal in winkels (28-7-2014)
- Nieuwe afhaalpunten Albert Heijn allemaal in winkels (28-7-2014)
- Albert Heijn zet in op mobile first met nieuwe site (5-11-2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online bestellen op iPads in ‘nieuwe winkel’ Albert Heijn
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.