Omnichannelstrategie
De websites Gamma.nl en Karwei zijn ondertussen ook geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. De mobiele verbeterslag past in de omnichannelstrategie van Intergamma. De plaatsing van bestelzuilen op de vloer van de bouwmarkten is een ander recent wapenfeit in de uitrol daarvan.
1 procent omzet online
Gamma startte in september 2013 met online verkoop in Nederland, Karwei opende in januari vorig jaar een webshop. Vorige week heeft u op deze site kunnen lezen dat Gamma Nederland momenteel ongeveer 1 procent van zijn omzet boekt op internet. ‘Website en webshop zijn twee verschillende dingen’, aldus formuledirecteur Ron Kloos. In een Belgisch vakblad benadrukte hij het belang van internet als oriëntatiekanaal. ‘Als de klant jou om half tien ’s avonds niet op zijn tablet kan vinden, word je niet eens meer overwogen. De consument wil vooral ook kunnen checken of een bepaald product in zijn winkel naar keuze voorradig is, voor hij in de wagen stapt.’
Winkelvoorraden
Gamma en Karwei ontsluiten hun winkelvoorraden overigens al sinds het voorjaar van 2013 online.
en vanzelfsprekend ook beschikbaar in Google Play voor Android :)
@Laurens Miedema: dank, het is toegevoegd aan de tekst.