Twinkle | Digital Commerce

Google maakt deelname aan Trusted Stores laagdrempeliger

2017-05-27
180101
  • 1:03
Google maakt het voor retailers gemakkelijker om deel te nemen aan zijn Trusted Stores-programma. Zij hoeven voor aanmelding enkel nog basisdetails over hun bedrijf aan Google door te geven en een stukje code voor de tool te implementeren.

Voorheen was het voor webwinkeliers lastiger om een Google Trusted Store te worden. De webshop moest eerder ook informatie over het verzenden en retouren van producten aan Google verstrekken, zodat deze details in de badge konden worden getoond, schrijft Google in een post in zijn weblog. Deze info lijkt nu te zijn verdwenen (zie afbeelding).

Review extension
De badge kan dankzij Google’s update nu overal in de webshop worden gepositioneerd. En ook in AdWords kan het betrouwbaarheidsmerk worden ingezet via een ‘review extension’, waarin wordt gemeld dat de online winkel is gekeurd door Google.

Lager in ranking
Google Trusted Stores - gelanceerd in 2011 - is beschikbaar voor webshops in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Australië en Japan. De zoekmachinegigant weegt de reviews van consumenten sinds 2013 mee in de ranking van shops. Online winkels die niet betrouwbaar zijn, worden lager weergegeven in de lijst van zoekresultaten.