Twinkle | Digital Commerce

Boodschappen doen bij Tesco met Google Glass

2017-05-27
180101
  • 1:12

Tesco heeft een applicatie gelanceerd voor Google Glass. De app helpt virtuele brildragers bij het invullen van hun mobiele boodschappenlijstje. Ook kunnen gebruikers informatie over voedselproducten voor hun ogen laten verschijnen.

Ok Glass, find a product’. Met die woorden kan de Glass-app van Tesco worden opgeroepen. Ontwikkelaar Pablo Coberly schrijft op Tescolabs.com dat zijn collega’s veel hebben moeten lachen om de aan zijn bril gerichte stemcommando’s in de afgelopen maanden. Tesco’s experiment met Google Glass startte afgelopen juni. De supermarktketen publiceerde kort daarop al onderstaande video:

Feedback
Tesco groceries Glassware
, zoals de applicatie is gedoopt, zal nog volop door worden ontwikkeld. ‘We zijn benieuwd te ontdekken wat we nog meer kunnen met Glass, hoe we de klantervaring kunnen verbeteren en wat uw gedachten zijn over Glass en andere wearables’, roept Coberly op tot feedback. De app is complementair aan de ‘gewone’ mobiele boodschappenapplicatie van Tesco.

Investeringen in het platform
Coberly laat weten dat het voor ontwikkelaars een genot is om aan Glass te werken. ‘De onderliggende software werd zes keer geüpdate in de tijd dat wij aan de app hebben gesleuteld. Dat toont hoe veel Google nog steeds investeert in het platform.’ Toch heeft de ontwikkelaar het gevoel dat de lancering van de app nog maar het begin is van de ‘reis’ die Glass en Tesco te wachten staat.