Jumbo heeft een bestelapplicatie voor zowel tablets als smartphones gelanceerd. Met mobiel wil het supermarktbedrijf ‘maximale keuze bieden in hoe, waar en wanneer klanten boodschappen doen'. Webshop Jumbo.com ging in november al live.
Jumbo’s nieuwe app (iOS en Google Play) bevat informatie over zijn bijna vijfhonderd winkels, inspiratie in de vorm van recepten, de mogelijkheid tot het maken van boodschappenlijstjes en het plaatsen van een mobiele order. Net als in zijn webshop staan ook in de app zo’n twintigduizend artikelen.
Eerste resultaten
Roland van den Berg, directeur e-commerce bij Jumbo, zegt zeer tevreden te zijn over de eerste resultaten uit de online verkoop. ‘Met het toevoegen van een app geven we ons e-commerce kanaal een extra push’, laat hij optekenen in een persbericht.
Albert Heijn op tablet
Jumbo komt eerder met een voor tablet gemaakte app dan de grote concurrent Albert Heijn, dat op het punt staat een aparte tablet-app te lanceren. ‘Supermarktbedrijven die een samenspel creëren van winkel, ophalen, bezorgen, en tegelijkertijd omni-device zijn, zullen winnen in 2020’, zei Adriaan Thierry, evp omnichannel marketing & format bij Albert Heijn, eerder dit jaar in een gesprek met Twinkle. ‘We geloven erg in omnichannel, omdat de klant omnichannel is.’
Lees ook: Online supermarktkenners over Jumbo.com (2 december 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jumbo komt met app voor tablet en smartphone
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.