Foto van adres
Op de begane grond van het Amazon-gebouw op Manhattan, waarvoor de pure player een zeventienjarig huurcontract heeft getekend, is een fietskoerierlounge gemaakt waar de werknemers kunnen ontspannen tussen de bezorgingen door. Bij aflevering van een pakket dient de koerier een foto te nemen van het afgesproken adres, voordat hij terugkeert naar 'de basis'.
Per taxi
Amazon test bezorging binnen het uur ook aan de andere kant van de Verenigde Staten in San Francisco en Los Angeles. Hier werkt de retailer samen met Flywheel voor het afleveren van orders per taxi.
Verbod op drones
Daarnaast onderzoekt Amazon de mogelijkheid voor het bezorgen per drone. Een lastige kwestie in thuisland Amerika, zo blijkt uit het verbod op commerciële dronevluchten van de Federal Aviation Administration (FAA). Slechts enkele partijen (volgens The Wall Street Journal zijn dit er nu minder dan tien) krijgen toestemming om drones in te zetten voor commerciële activiteiten. Aan Amazon vroeg de FAA waarom bezorgdrones iets zouden kunnen opleveren voor consumenten. De pure player heeft de organisatie geschreven dat het bij afwijzing van zijn droneplannen de stap naar het buitenland (Europa) zet om de vliegtuigjes te testen.
En wat zijn daarbij de bijbehorende kosten? Loont het zich om het binnen één uur te laten afleveren of is het incidenteel alleen voor consumenten/bedrijven die per direct wat nodig hebben? Daarnaast zou de fietskoerier perfect werken naast de bezorging met een taxi, immers met de fiets kunnen alleen kleine producten worden afgeleverd (lijkt mij)!