Twinkle | Digital Commerce

Twitter test coupons en 'in-tweet analytics'

2017-05-27
960499
  • 1:02

Twitter test de komende tijd de nieuwe dienst Offers. Adverteerders kunnen coupons toevoegen aan zogenoemde Twitter Cards, die vervolgens online én offline inwisselbaar zijn. Ondertussen experimenteert het sociale medium met de vermelding van analysedata in tweets.

Twitter heeft Twitter Offers gisteren zelf aangekondigd. Het bedrijf spreekt reeds van een ‘introductie’, zij het op kleine schaal; voorlopig zijn de coupons alleen zichtbaar in de tweets van een handvol Amerikaanse testpartners.

Op de plek waar ook de buy' button te vinden is, kunnen Amerikaanse twitteraars voortaan de tekst ‘get offer’ tegenkomen in tweets van adverteerders:

Door op de button te klikken kunnen ze de coupon koppelen aan hun credit- of debetkaart, laat Twitter weten. De korting wordt binnen enkele dagen na betaling met de kaart als cashback bijgeschreven:


In-tweet analytics
Over ‘in-tweet analytics’ is Twitter zelf minder mededeelzaam. Het Amerikaanse The Verge merkte op dat het sociale medium metrics uit zijn eigen analytics feature deels ontsluit bij de tweets van verzenders; de informatie is dus niet nieuw, ze wordt alleen makkelijker toegankelijk gemaakt:

In-tweet analytics zou alleen getest worden in Twitter’s eigen mobiele app.