Primera.nl is in een nieuw jasje gestoken door het e-commerce bureau ISM eCompany. Het ontwierp een nieuwe site die nog niet volledig responsive is, maar wel al beter functioneert op de tablet. Vooral in de store locator zijn vernieuwingen doorgevoerd, om Primera-winkels gemakkelijk vindbaar te maken, aldus het bureau.
Blok op de homepage.
Liever één stap achterop
Twinkle sprak e-commerce manager Angelo Ridderhof vorig jaar (Twinkle 8-2013) over de online koers van Primera. Hij vertelde toen dat de keten online liever één stap achterloopt dan twee stappen vooruit.‘Onze grootste uitdaging is om relevant te blijven voor een groot publiek’, zei hij destijds. ‘Voor iedere productgroep die we geschikt achten om online te verkopen, maken we een eigen businesscase. Ieder assortiment dat we online toevoegen moet binnen drie jaar break-even draaien. De winst vloeit terug naar de ruim 450 ondernemers via de jaarlijkse bonus.’
Vorig jaar bezocht Twinkle’s mysteryshopper Jurgen Nijhuis Primera’s oude website. Vergelijk zijn bevindingen met de nieuwe, verbeterde versie.
Het responsive maken van een website dient toch in de top 3 MUST haves te staan? Waarom is er voor gekozen deze niet meteen responsive te realiseren?
Was ook het eerste dat mij opviel. Gemist kans. Zeker de contactgegevens van de diverse vestigingen wil je snel op je mobiel kunnen tonen.