Jumbo lanceerde vanochtend zijn webwinkel voor boodschappen op Jumbo.com. Omdat de supermarktketen niet bezorgt en er nog maar zes afhaalpunten zijn, bedient Jumbo slechts een fractie van de Nederlandse webshoppers met zijn bestelservice.
Dat merken veel mensen die vanochtend een bezoek brengen aan de website. Zij delen hun bevindingen onder andere op Twitter. Wie wil bestellen op Jumbo.com, moet op de homepage eerst klikken op de button ‘boodschappen’. Dan wordt gevraagd een winkel te selecteren. Op het moment van schrijven is dat niet mogelijk, waarmee sprake lijkt van een valse start.
Jumbo adviseert klanten voorlopig om via de kaart een winkel te selecteren, zoals hierboven is te lezen. Wie dat doet heeft bij de start van de online boodschappenservice keus uit zes verschillende afhaallocaties, verdeeld over Brabant en Utrecht. De besteldienst is alleen interessant voor mensen die bij zo’n Pick Up Point in de buurt wonen.
Geen drempels, geen extra kosten
Wie een order plaatst op Jumbo.com, kan zijn boodschappen vanaf het eind van de volgende dag oppikken bij de huidige afhaalpunten. Opvallende mededeling: ‘Als je een ander Pick Up Point kiest, kunnen prijzen veranderen.’ Een besteldrempel (minimale ordergrootte) is er niet en er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor de service. Wel zijn webshoppers 4 euro statiegeld verschuldigd voor de boodschappenkratten die ze in ontvangst nemen.
Tientallen extra afhaalpunten
Jumbo heeft laten weten dat er de komende weken ‘enkele tientallen’ afhaalpunten bij zullen komen. Ze verschijnen als inpandige afhaalbalies of als drive-throughs naast of los van winkels. Over een jaar moeten de meeste supermarkten van Jumbo click & collect gaan faciliteren, vertelde directeur vastgoed en ondernemerszaken Jan Heuving eerder. Daarmee zou Jumbo, dat op termijn ook wil gaan bezorgen, een concurrentievoordeel hebben op Albert Heijn. De marktleider kwam niet tot afspraken met franchisenemers die Jumbo wel wist te maken over het online kanaal.
Intershop
De nieuwe site van Jumbo draait op e-commerce software van Intershop. De site is (nog) niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Een mobiele bestelapplicatie is evenwel in de maak.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jumbo.com bedient nog maar heel weinig Nederlanders
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.