De ‘product card’ in Google Shopping wordt uitgebreid met meer gedetailleerde informatie over het item en de score die het product krijgt van eerdere kopers. Bij elk artikel staat ook welke (online) retailers het product verkopen en een optie voor het 360 graden draaien van het item, zo meldt Google in een blogpost.
Lokale verkoop
Daarnaast maakt Google het voor lokale ondernemers gemakkelijker om hun artikelen via Google Shopping aan mobiele klanten dichtbij te verkopen. Retailers kunnen hun voorraad in het programma verwerken om lokaal te adverteren.
Beloning voor mobiele optimalisatie
Google zet steeds meer in op de mobiele bezoeker. Vorige week werd bekend dat het zoekmachinebedrijf voor mobiel geoptimaliseerde websites gaat ‘merken’ met een speciaal mobile friendly label. Daarnaast test het de mogelijkheid om websites die een goede mobiele gebruikerservaring bieden een boost te geven in de rankings. Websites die niet geschikt zijn voor mobiel werden door Google al eerder lager in de zoekresultaten geplaatst.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google breidt functies Shopping voor mobiel uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.