De Bijenkorf biedt klanten nu de mogelijkheid om met een enkel account in te loggen op verschillende devices. De mobiele apps van de warenhuisketen zijn voorzien van functionaliteit voor ‘single log-in’. Die helpt bij de personalisatieslag die de Bijenkorf wil maken.
Business information manager Pieter Riley kondigde single log-in al aan op de Multichannel Conference, afgelopen april in de Jaarbeurs. Hij wees op het belang van zo’n enkelvoudig account en de bijbehorende synchronisatie van onder meer wensenlijstjes en aankoophistorie.‘Daarom maken we nu werk van een single log-on’, zei Riley op de conferentie. Een lanceerdatum wilde hij toen niet noemen: ‘Dat doe ik nooit meer, de ervaring immers leert dat it-projecten altijd uitlopen.’
Persoonlijke aanbiedingen
Een half jaar later is het zover. Door de enkele inlog-functionaliteit in de vernieuwde apps voor smartphones en tablets kan de Bijenkorf makkelijker data verzamelen, op basis waarvan uiteindelijk beter persoonlijke aanbiedingen kunnen worden gedaan. Personalisatie is een belangrijk thema voor de nummer 22 van de Twinkle100. De smartphone app, eerder onder meer voorzien van een barcodescanner, vormt de lijm die de verschillende kanalen met elkaar verbindt. Riley sprak eerder van ‘het vertrekpunt’.
iBeacons
De update van de Bijenkorf-apps markeert de start van het loyaliteitsprogramma ‘Privilege Membership’. Daarmee kunnen gebruikers de app en nieuwsbrieven van de Bijenkorf personaliseren. Ook kunnen ze zich zonder fysieke klantenkaart identificeren in het filiaal in Rotterdam, waar wordt geëxperimenteerd met iBeacons voor persoonlijke communicatie en service op afstand. ‘U kunt in de Bijenkorf Rotterdam al genieten van de pilot van het Privilege Membership’, laat de Bijenkorf gebruikers van zijn app weten. ‘In onze overige warenhuizen kan dit vanaf medio 2015.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Bijenkorf slaat brug naar personalisatie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.