Twinkle | Digital Commerce

Corendon: ‘online verkopers hebben geen toegevoegde waarde’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Corendon wil steeds minder met andere online verkopers gaan werken voor het aanbieden van zijn reizen. Dat zegt Steven van der Heijden, die er sinds 1 september ceo is. ‘Die partijen hebben geen enkele toegevoegde waarde.’


Van der Heijden sprak met vakblad TravMagazine over de koers van Corendon. Hij hekelt vooral de manier waarop externe online partijen met prijzen omgaan. ‘Je loopt vooral het risico dat ze je product met korting aanbieden. Zulke aanbieders zijn alleen maar concurrenten.’

Selectief
De directeur wil meer inzetten op directe verkoop via Corendon.nl.’We verwachten dat de directe verkoop via Corendon.nl zal toenemen als we minder met online verkopers samenwerken.’ Daarnaast behoudt het bedrijf zijn partnerships met D-rt Groep en Veluwegroep. ‘Die bereiken klanten die we zelf niet bereiken en bieden meerwaarde’, is Van der Heijden van mening. ‘Je kunt niet via iedereen verkopen. We willen alleen samenwerken met reisbureaus die er ook voor gaan.’

Omzetstijging
Van der Heijden verwacht dat de totale omzet van het bedrijf over vijf jaar is opgelopen tot 600 à 700 miljoen euro. In 2013 stond de teller op 247 miljoen euro. Een prognose voor de internetomzet wordt niet gegeven. Corendon bezet met een online omzet van 99,2 miljoen euro in 2013 de 10e plek in de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100.

TUI
Steven van der Heijden komt van TUI, waar hij van 2004 tot januari van dit jaar topman was van de Nederlandse tak. Deze fuseerde met de Belgische poot onder de nieuwe vlag TUI Travel Plc. Elie Bruyninckx, ceo van het voormalige TUI België, leidt de organisatie.