Coolblue heeft zijn website vernieuwd. De homepage oogt rustiger dan voorheen en deze bevat meer witruimte. Boven de vouw is ruimte voor slechts één beeldcarrousel en een menu met de verschillende productcategorieën.
‘BAM ! Nieuwe http://www.Coolblue.nl is live ! @Coolblue_NL #Elkedageenbeetjebeter’, tweette directeur Pieter Zwart deze week. De homepage bevat een stuk minder tekst; producten worden vooral met beeld en klantscores getoond, met een link naar alle andere artikelen uit dezelfde categorie.
‘De website is gebruikersvriendelijker doordat de navigatie nu via de productcategorieën loopt in plaats van via de naam van de shops’, vertelt Nick Lenten aan Twinkle. ‘Ook is het makkelijker om producten te vinden via de zoekmachine, waarin filters als productcategorie, merk en voorraadstatus zijn opgenomen. Ook heeft de consument een beter overzicht van ons aanbod en specialisme door de focus op producten, in plaats van informatie over ons bedrijf.’
Productpagina’s
Vorige week startte de nummer 4 van de Twinkle100 al een test met nieuw vormgegeven productpagina’s. Hierin is meer ruimte voor beeld, de meeste productspecificaties zijn naar onderen gezakt.
‘Elke dag beetje beter’ niet genoeg
‘Soms is “elke dag een beetje beter” niet meer genoeg’, refereerde Lenten vorige week tegenover Twinkle aan een van Coolblue’s adagia. ‘Bij de productpagina was na jarenlang tweaken, veranderen en uitbreiden de houdbaarheid bereikt, vertelden klanten ons. Vervolgens hebben we uitgebreid usability-onderzoek gedaan.’
Oud
Hieronder is een screenshot te vinden van de oude Coolblue-homepage.
Nieuw
Hieronder ziet u de nieuwe homepage.
Ze hebben goed naar bol.com gekeken.