Twinkle | Digital Commerce

Bloomon biedt abonnement voor bloemetje in huis

2017-11-11
180101
  • 1:14
Drukbezette Nederlanders die wél graag altijd een vers bloemetje in huis willen hebben, kunnen bij de nieuwe startup Bloomon een bloemenabonnement afsluiten. De subscription commerce site bezorgt de bossen ook in de avond.

Bloomon biedt liefhebbers drie verschillende abonnementen voor medium (15 euro), large (20 euro) en extra large (25 euro) bossen bloemen. Zij kunnen dan ook nog kiezen om het product wekelijks, tweewekelijks of maandelijks te ontvangen.

Verkorte keten
De bossen worden gratis thuisbezorgd op een dinsdag (overdag) of donderdagavond, precies voor het weekend. Abonnementen kunnen te allen tijde worden opgezegd. Volgens Bloomon zit de kracht van de startup, net als bij onder andere online meubelzaak Made.com, in het verkorten van de keten ten opzichte van concurrenten als de supermarkt of de lokale bloemist. Bloemen worden direct van de kweker, na van tevoren geschikt te zijn, bij klanten thuisgeleverd. Bij supermarkten en bloemisten zit daar vaak nog een veiling, groothandel of distributiecentrum tussen.

Oprichters bekend met abonnementen
De startup is opgericht door de dertigers Patrick Hurenkamp en Bart Troost. Eerstgenoemde was bij Rocket Internet betrokken bij de oprichting van – ook een subsctipion commerce concept – Hellofresh, Westwing en Rayleven. Troost bouwde eerder in zijn carrière aan de webshops van MS Mode en Sapph. Beide werkten daarvoor bij de Boston Consulting Group. De oprichters hebben als doel om 'binnen twee jaar minstens 100 duizend boeketten te verzenden binnen Nederland'.