Albert Heijn heeft zijn website in een nieuw jasje gestoken. De site is ontworpen om vooral ook mobiele bezoekers gemakkelijker online boodschappen te laten doen. Met de lancering is 'een grote stap genomen', zegt woordvoerster Dagna Hoogkamer tegen Twinkle.
‘De nieuwe site heeft een overzichtelijke navigatie waardoor producten sneller vindbaar zijn en je makkelijker een boodschappenlijst kunt maken of online kunt bestellen’, vertelt Hoogkamer. De site is mobile first ingericht; de navigatie is met zijn grote knoppen en afbeeldingen vooral gericht op mobiel gebruik, maar kan ook op de desktop eenvoudig gehanteerd worden.
Zelfde beleving
‘Met het nieuwe ah.nl kunnen we klanten een goede omnichannel ervaring bieden, ongeacht het kanaal, zowel in de winkels als online, met overal dezelfde uitstraling, content en beleving’, aldus Hoogkamer. Klanten kunnen onder andere online boodschappenlijstjes maken, zien welke producten zij eerder offline of online gekocht hebben en recepten opzoeken. Deze acties in de eigen account worden gesynchroniseerd voor later gebruik van de smartphone app en de site. Consumenten worden op de homepage nadrukkelijk uitgenodigd om hun mening over het nieuwe platform te geven.
Alles op Appie
De lancering is een nieuwe stap in Albert Heijn’s strategie om alle e-commerce activiteiten op één platform aan te bieden, aangepast aan alle soorten apparaten. Eerder sloot het bedrijf al zijn aparte webwinkels (AH Wijndomein, AH Fotoservice en AH Mobiel) en de ‘gewone’ boodschappenwebshop Webwinkel.ah.nl, om de kanaaloverstijgende bestelfunctionaliteit van Appie centraal te stellen. ‘We kiezen voor duidelijkheid’, zei Hoogkamer vorig jaar. ‘We willen het online winkelen graag zo eenvoudig mogelijk maken voor klanten.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Albert Heijn zet in op mobile first met nieuwe site
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.