Twinkle | Digital Commerce

Zalando introduceert persoonlijke productfeeds

2017-05-27
24374
  • 0:58

Zalando spreekt Duitse klanten sinds kort veel individueler aan. De nummer 3 van de Twinkle100 toont productsuggesties op basis van hun aankoophistorie. Klanten wordt daarnaast gevraagd om merken in hun persoonlijke feed te beoordelen.

De Duitse vaktitel Etailment schrijft vandaag over MyFeed, de naam waaronder Zalando de personalisering vormgeeft. ‘Deine Marken, Deine Inspirationen, Dein Zalando - So, wie du es magst’, spiegelt de beursganger voor. In de feed zijn nieuwe en populaire artikelen te zien, afgestemd op de bewezen voorkeuren van webshoppers. De klant kan zijn profiel optimaliseren door voorbijkomende merken met een ‘Mag ich’ te waarderen:

Nieuwe website
Rond de bevestiging van zijn beursplannen lanceerde Zalando begin september een nieuwe website, ook in Nederland. Sindsdien bevat de homepage groter beeld. Het verticale menu aan de linkerkant verdween. Eerder al had Zalando aangekondigd dat de nieuwe site veel persoonlijker zou worden, een belofte die (al dan niet deels) met MyFeed wordt ingelost. De functionaliteit is op dit moment in Duitsland beschikbaar, doorgaans volgt introductie op de andere Zalando-markten snel.