Twinkle | Digital Commerce

Bestel-thuis.nl garandeert laagste provisie

2017-10-09
180101
  • 1:10

Bestel-thuis.nl, een relatieve nieuwkomer op de markt voor maaltijdbestellingen, belooft horecaondernemers dat ze nergens minder kwijt zijn voor een order. Het bedrijf biedt ondernemers ook de mogelijkheid om hun provisie voor minimaal drie jaar vast te zetten.

Met de ‘laagste provisiegarantie’ reageert Bestel-thuis.nl naar eigen zeggen op de stijgende commissies bij concurrenten en de daarmee gepaard gaande ‘onrust’ bij restaurants. Uit het persbericht: ‘Horecaondernemers zijn zo afhankelijk van de eten-bestelsites dat zij geen keus hebben en het maar moeten accepteren, ondanks de geringe marge en winst.’ De naam van Thuisbezorgd.nl, nummer 5 in de Twinkle100, wordt expliciet genoemd.

Hegemonie
Bestel-thuis.nl is niet de eerste partij die de hegemonie van de marktleider wil doorbreken. Eerder dit jaar introduceerde Beginjewebshop.nl een bestelmodule die restaurants aan hun site kunnen hangen. Voor de SaaS-oplossing betalen ze een vast bedrag van 29 euro per maand, vertelde eigenaar Eelco Hövels, geen commissie per order.

Bestel-thuis.nl
Bestel-thuis.nl ging in september vorig jaar van start. Het bedrijf sloot inmiddels honderden bezorgpartners aan in met de name de grote Nederlandse steden. Enkele maanden geleden ging het bedrijf in zee met New York Pizza, 52e in de Twinkle100. Op de site zijn ruim tachtig vestigingen van de pizzaketen te vinden. Anders dan de meeste concurrenten sluit Bestel-thuis.nl ook slijterijen en supermarkten aan.