Twinkle | Digital Commerce

Albelli, Paradigit en Coolblue in de prijzen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:21

Albelli heeft gisterenavond de 'Webshop Award Nederland 2014' in de wacht gesleept, uitgegeven door Q&A Retail & Consultancy. Paradigit kreeg een publieksprijs voor zijn cross-channel activiteiten, Coolblue een vakprijs voor het beste managementteam.

Q&A Research & Consultancy reikt al jaren retailprijzen uit. In eerdere edities was ING daarbij de sponsor, ABN Amro nam het stokje vorig jaar over.

Action
De belangrijkste titel die gisteren werd opgespeld is die voor ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland 2014’. Action ging met de hoofdprijs aan de haal. De keten blinkt niet bepaald uit in mutli- of cross-channel, want de Nederlandse formule verkoopt niet online. Ongeveer eenderde van het assortiment bestaat uit vaste artikelen, tweederde wisselt, ook tussen de verschillende winkels. ‘Never change a winning format’, tekende De Telegraaf uit de mond vande zegevierende ceo Ronald van der Mark op. 'Action behartigt naar de mening van een grote meerderheid van Nederland het beste de belangen van de markt’, meldt het persbericht over de winnaar.

Albelli en Paradigit
Twee nieuwe publieksprijzen, de Webshop Award Nederland 2014 en de Cross Channel Award 2014 werden een prooi voor respectievelijk Albelli en Paradigit. Ze werden beoordeeld op een aantal verschillende aspecten, maar niet bekend is op welke punten de Twinkle100-spelers het best scoorden bij de Nederlandse consument.

Coolblue en Raymond Cloosterman
Het managementteam van Coolblue won de vakprijs Retail Managementteam 2014. Raymond Cloosterman van Rituals nam de vakprijs Retail Executive 2014 in ontvangst. Hij bleef onder andere Daniel Ropers (4e) van Bol.com voor. De winnaars danken deze prijzen aan het oordeel van ruim achthonderd vakgenoten.