Twinkle | Digital Commerce

Twitter start vandaag met test met koopknop in tweets

2017-10-05
180101
  • 1:03

Twitter test vanaf vandaag een koopknop in tweets van vier Amerikaanse partners, waaronder Fancy.com en Stripe. Deze partijen werden al eerder genoemd in geruchten over de button.


De geruchten over de koopknop van Twitter doen al sinds begin dit jaar de ronde. Recode meldde in juli als eerste een concrete aanwijzing: Fancy.com-tweets met productfoto’s en een ‘buy now’-knop. De commerce mogelijkheid was destijds alleen kortstondig te zien in de Amerikaanse mobiele app van Twitter.

Vier partners
Twitter meldt zelf vandaag te zijn gestart met een koopknop in tweets, samen met pilot-partners Fancy.com (@fancy), Gumroad (@gumroad), Musictoday (@Musictoday) en Stripe (@stripe), dat ook al over de tong ging. ‘Meer partners volgen snel’, meldt het sociale netwerk in een blogpost. De tweets zijn zichtbaar in de mobiele Twitter-apps voor iOS en Android.

Foto van product
Commerce tweets, zoals de tweets met koopoptie heten, tonen een foto van het product dat te koop wordt aangeboden, samen met een beschrijving van het item en de prijs. Na een klik op de koopknop dient de consument zijn betaalgegevens en adres in te voeren, waarna de verkoper opdracht krijgt het product te leveren.