Twinkle | Digital Commerce

SEOshop mikt op grotere webverkopers met premiumpakket

2017-05-27
276186
  • 1:11

SEOshop heeft een premiumpakket gelanceerd. Daarmee hoopt het Nederlandse bedrijf grotere online retailers en merken aan zich te binden. Onder andere Philips, National Geographic en Tennisplanet.com hebben de webwinkelsoftware en bijbehorende ondersteuning getest.

SEOshop Premium werd gisteren gelanceerd in Amsterdam. Met het pakket mikt SEOshop op online verkopers met een omzet van een half miljoen euro of meer, die een ander serviceniveau ambiëren dan de meeste huidige webwinkelklanten. Het bedrijf spreekt zelf over ‘het middensegment’ en verklaart: ‘SEOshop Premium-klanten kunnen een hogere service level agreement afnemen en krijgen een eigen developer toegewezen, die specifieke wensen voor hen kan realiseren. Deze flexibiliteit is uniek in de SaaS e-commerce-markt.’

Combinatie van SaaS en open source
Volgens Ruud Stelder, oprichter en ceo van SEOshop, wordt SaaS (Software as a Service) door veel e-commerce partijen gezien als ‘standaard en minder flexibel’. SEOshop Premium zou volgens hem het beste van SaaS en open source verenigen. Zijn bedrijf maakte afspraken met in ieder geval acht ‘premiumpartners’, te weten: Freshheads, W3S, PHpro, Monobrands, Juice, ZEO, Yellowlab en Guapa Media. Die laatste partner claimt als eerste in Nederland zowel met SEOshop als met Magento te werken.

Internationale expansie
SEOshop wist zijn omzet vorig jaar te verviervoudigen, vertelde Stelder eerder aan Twinkle. Voor verdere groei werd het bedrijf onder andere actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Scandinavië.