Twinkle | Digital Commerce

Leen Bakker vernieuwt logo, winkels en webwinkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:16

Leen Bakker introduceert een nieuwe merkidentiteit en een nieuw winkelconcept. De bijna honderdjarige meubel- en interieurketen zet in op inspiratie, beleving en service. De webwinkel wordt onder meer voorzien van digitale meetopties en koophulpen.

Leen Bakker zette begin 2009 de eerste stappen in e-commerce. Het online assortiment van de keten uit de Blokker-stal werd steeds verder uitgebreid en Leenbakker.nl is ook voorzien van een web only afdeling.

Merkwaarden
De site van Leen Bakker is nu helemaal aangepast aan de nieuwe huisstijl, die verder al te zien is in 5 van de 178 fysieke winkels van de keten. Vanaf vandaag wordt het nieuwe gezicht van het woonwarenhuis gecommuniceerd in spotjes op televisie in radio. Ook de pay-off is nieuw: ‘Óók Leen Bakker’ vervangt ‘Leuk wonen hoeft niet duur te zijn’, om behalve de lage prijs ook merkwaarden als klantgericht, eigentijds, verrassend en snel te communiceren.

Proef met tablets in winkels
‘Leen Bakker speelt met het nieuwe concept in op de wens van de klant die - in een wereld waar alles online verkrijgbaar is - juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels’, schrijft de keten in een verklaring over het nieuwe concept. Bij wijze van proef krijgt het personeel in een aantal winkels een tablet in handen. Op de site komen binnenkort een digitale opmeetoptie voor gordijnen en diverse ‘koophulpen’ te staan, die webshoppers moeten ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes.