Deen Supermarkten breidt zijn online verkoopactiviteiten uit met droge kruidenierswaren. De keten gaat deze in een aantal postcodegebieden kosteloos bezorgen. Webshoppers uit andere gebieden kunnen de boodschappen alleen afhalen.
Eind 2012 startte Deen Supermarkten met de verkoop van bloemen en wijn op zijn website. Ze worden gratis thuisbezorgd in heel Nederland. Daarnaast kunnen klanten momenteel al taart en gebak, vlees en vis en allergie- en dieetproducten bestellen om af te halen in de zeventig winkels in Noordwest-Nederland.
Moeilijke boodschappen
Het webassortiment van Deen wordt binnenkort uitgebreid met meer dan duizend droge kruidenierswaren, zegt directeur Leendert van Eck tegenover Distrifood. ‘Het zijn wat we de moeilijke boodschappen noemen. Zware en grote producten, zoals frisdranken, bier en toiletpapier.’
Foutloos systeem
De webshop wordt vooralsnog niet gekoppeld aan de recent gelanceerde smartphone-app van Deen: ‘Op termijn komt die koppeling er wel’, aldus Van Eck, ‘maar nog niet dit jaar. We rollen het net als onze webshops stap voor stap uit, zodat we een foutloos functionerend systeem hebben.’
Worstelen
Van Eck geeft aan voorlopig geen versartikelen toe te voegen aan het online aanbod, maar hij zegt wel dat er elke twee tot drie maanden uitbreidingen mogen worden verwacht. De directeur beschouwt e-commerce als een continu leerproces. ‘Wij worstelen met dezelfde vragen als andere food retailers. Niemand weet nog hoe je online geld moet verdienen.’
‘Niet doen geen optie’
Supermarkten worstelen met de vraag hoe ze e-commerce rendabel kunnen krijgen, maar ze weten ook dat ‘niet doen geen optie is’, om met Jumbo’s Jan Heuving te spreken. De meeste supermarktondernemers (87 procent) zijn inmiddels van plan om online te gaan verkopen, is uit een recente peiling van Deloitte gebleken. Een online besteloptie wordt daarmee de norm.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Deen investeert in e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.