Zalando heeft een nieuwe verpakking ontworpen voor zijn online bestellingen. De pakketten met het nieuwe design zijn in lijn met de retailer’s verandering van marketingstrategie en worden sinds begin deze week bij klanten thuisbezorgd.
Het Duitse Etailment spotte de nieuwe Zalando-doos op straat in Berlijn (zie foto). Het kenmerkende oranje uit het eerdere ontwerp is volledig verdwenen en vervangen door strakke zwarte letters die het pakket (bijna) volledig rondom sieren.
Fashionable
‘We zijn een jong bedrijf dat steeds blijft vernieuwen’, legt een woordvoerder van Zalando uit aan Twinkle. ‘Je kunt dat onder andere terugvinden in onze website die in de loop der jaren in plaats van een catalogus look een magazine look heeft gekregen. Ook de tv-reclames zijn meer gericht op een meer fashionable image. In de begintijd wilden we brand awareness creëren, maar nu willen we verder inzetten op de emotie rond het merk Zalando. Dit is de richting die we ook nastreven met onze pakketten.’
Ook in Nederland
De nieuwe pakketten worden nu nog naast de oude dozen naar klanten in alle landen waar Zalando aanwezig is verzonden. ‘Op termijn’ vervangt het nieuwe design de het oude.
Lees meer:
- De verzenddoos als marketinginstrument: 5 tips (7-11-2013).
"[...]maar nu willen we verder inzetten op de emotie rond het merk Zalando. Dit is de richting die we ook nastreven met onze pakketten."
Mooi marketingpraatje. Een verpakking als die van Coolblue zet in op emotie, een witte doos met zwarte letters niet - bij niet althans.
Deze move kan ik net als Rick niet plaatsen.
Iedereen herkent inmiddels op een kilometer afstand een pakket van Zalando, met name door de onderscheidende oranje kleur en dat helpen ze dan zo om zeep?