Vomar staakt zijn proef met online verkoop. Nog tot aanstaande donderdag kunnen klanten boodschappen bestellen bij de keten, maar daarna gaat de websupermarkt dicht. Volgens algemeen directeur Aart van Haren kan Vomar niet ‘het gewenste niveau’ bieden.
Distrifood schrijft over het besluit van Vomar, dat in een e-mail van Van Haren aan webklanten is duidelijk gemaakt. ’Na een korte testperiode moeten wij concluderen dat wij u het door ons gewenste niveau op dit moment nog niet kunnen bieden’, schrijft de directeur. Hij voegt toe dat Vomar een vervolg niet uitsluit. ‘Wij gebruiken de komende maanden om ons te beraden op de toekomst van onze webshop. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de ervaringen van de afgelopen maanden.’
Truus.nl
Vomar startte een klein jaar geleden een proef met een bestelservice voor kruidenierswaren, een jaar nadat zusterbedrijf Ranzijn Tuin & Dier het e-commerce platform (Sana Commerce) van de failliete websuper Truus.nl had overgenomen. Online bestelde producten - geen koel- en vrieswaren - worden in de supermarkten verzameld en gereed gemaakt voor verzending door PostNL. Vomar opende ook een aparte ‘Webshop Afhalen’, maar daarbij gaat het niet om de dagelijkse boodschappen; alleen producten die niet in de Vomar-winkels te koop zijn, kunnen daar worden besteld.
Supermarkten en e-commerce
Vomar, dat beschikt over zestig winkels in met name Noord-Holland, heeft zijn e-commerce plannen dus in de ijskast gezet. Andere middelgrote supermarktketens als DekaMarkt, Boni en Hoogvliet zetten hun e-commerce initiatieven wel voort. Steeds meer Plus-ondernemers verkopen ondertussen online, Spar investeerde in e-commerce en Jumbo begint binnenkort met click & collect. Marktleider Albert Heijn heeft inmiddels vijftien jaar ervaring met e-commerce.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vomar zet e-commerce in de ijskast
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.