Twinkle | Digital Commerce

Instagram biedt inzicht in advertenties

2017-05-27
180101
  • 1:10

Instagram biedt bedrijven inzicht in de data achter elke eigen post of advertentie op het platform. Met een analytics tool kunnen zij de betrokkenheid van fans meten en zien hoe een advertentie wordt ontvangen.

Moederbedrijf Facebook heeft al enige tijd Facebook Insights als tool voor bedrijven die hun prestaties willen peilen. Dochterbedrijf Instagram was voorheen vooral een medium waarop consumenten foto’s met elkaar deelden, zonder verdere aandacht van Instagram voor de (niet betalende) bedrijven die daar tussen stonden. Daar lijkt nu serieus verandering in te komen met de komst van een analytics tool voor merken.

Roep van merken
‘We hoorden van merken dat zij graag meer inzicht willen krijgen in hoezeer mensen betrokken zijn bij hun foto’s en video’s. De komende tijd rollen we een business tool uit die daarbij moet helpen’, aldus Instagram in een blogpost.

Onderdelen
De tool bestaat uit drie onderdelen:
- Inzicht in de account voor het meten van de totale brand awareness (betrokkenheid en bereik).
- Inzicht in afzonderlijke advertenties voor het meten van de performance van betaalde campagnes op Instagram.
- Advertentieregie, waarmee campagnes kunnen worden opgeslagen en vooraf kunnen worden bekeken vóór publicatie.

Instagram test de nieuwe tool als eerste met bedrijven die al een betalende adverteerder zijn op het platform. Later dit jaar kunnen ook andere accounts analytics gebruiken.