Twinkle | Digital Commerce

Hema onderzoekt vervolg wijn- en koffieabonnementen

2017-05-27
183125
  • [nieuws]
  • 1:06

Hema buigt zich nog over de vraag of de warenhuisketen doorgaat met subscription commerce. Afgelopen maart startte Hema pilots met online abonnementen op koffie en wijn, maar nu zijn services niet meer terug te vinden.

Woordvoerster Inge van Baarsen laat op vragen van Twinkle alleen weten dat Hema onderzoekt of de pilot een vervolg krijgt. De nummer 8 van de Twinkle100 experimenteerde vanaf het begin van het voorjaar met de abonneediensten. Volgens de keten lenen koffie en wijn zich goed voor subscription commerce, omdat het producten zijn die mensen met enige regelmaat aanschaffen.

Inventarisatie
Hema inventariseerde in eerste instantie of er animo was voor de dienst; bezoekers van de bèta-sites konden wel aangeven wat ze van abonnementen vonden en hoe hun ideale koffie- of wijnabonnement eruit zou zien, maar nog niet bestellen. Of er later in de pilot-fase wel abonnementen zijn afgesloten is niet duidelijk, of eventuele abonnees nu nog pakketen krijgen geleverd evenmin.  

Gratis bezorgd
Op de wijnsite presenteerde Hema de optie om wekelijks, tweewekelijks of maandelijks hun favoriete wijn thuis te ontvangen, ‘voor een Hema-prijsje’. Koffie zou maandelijks gratis worden bezorgd in diverse hoeveelheden (4 kopjes, 8 kopjes of 12 kopjes per dag).