Twinkle | Digital Commerce

Nordstrom integreert Instagram in webshop

2017-11-09
180101
  • 1:22

Nordstrom heeft een aparte pagina binnen zijn site ingericht met artikelen die het bedrijf op Instagram promoot. Daarmee wil de retailer consumenten sneller vanuit het sociale medium laten kopen.

Instagram heeft momenteel nog geen directe koopoptie, maar dit weerhoudt Nordstrom er niet van om producten via het social medium te verkopen. Het bedrijf, dat voorop loopt in nieuwe toepassingen van social media in retail, leidt consumenten via een link vanuit Instagram naar een aparte pagina binnen Shop.nordstrom.com waar (bijna) alle producten van zijn Instagram-pagina te vinden zijn én direct te koop zijn.

Shoppable landingspagina
‘We denken dat onze community de items op onze Instagram-account ook direct willen kopen, dus hebben we een plaats op onze site ontworpen waar dat mogelijk is’, zegt Bryan Galipeau, director of scoial media bij Nordstrom volgens Luxury Daily. Het bedrijf heeft tot nu toe twee postings met de link naar de ‘shoppable Instagram landing page’ gemaakt. Consumenten moeten zelf de link in hun browser plaatsen, omdat Instagram links in geposte foto’s niet clickable maakt.

Social media offline
Nordstrom pioniert met het fysiek maken van social media als Pinterest en Wanelo, de ‘Twitter voor shopping’, in zijn winkels. Het bedrijf toont bijvoorbeeld in geselecteerde winkels op tv-schermen de populairste producten op zijn Wanelo-pagina om consumenten daarmee inspiratie te bieden voor een nieuw kledingstuk of nieuwe outfit. Vorig jaar hing het bedrijf Pinterest-tags aan schoenen en tassen in zijn stenen vestigingen. Een P-tag gaf aan welke producten online het meest ‘gepint’ werden, en dus het populairst waren op de Pinterest-pagina van het merk. De labels dienden als ‘social proof' voor consumenten in de fysieke winkel.