Made.com heeft een sociaal netwerk gelanceerd waarop klanten andere consumenten kunnen inspireren met foto’s van gekochte meubels in hun eigen woonkamer. Made Unboxed is daarmee de 'social showroom' van de retailer.
Het sociale netwerk is opgezet voor mensen die Made.com’s meubels graag eerst in echte woonhuizen willen zien voordat zij deze online kopen. Klanten van de Britse woonwinkel kunnen hun nieuwste aanwinst op hun beurt tonen aan anderen en voor inspiratie zorgen. Binnen het netwerk is het mogelijk om op product of postcode te zoeken.
Toekomst van retail
‘Made Unboxed zorgt voor “gezamenlijke consumptie” en biedt ons de mogelijkheid om producten in context te laten zien zonder daarvoor een lifestyle shoot of fysieke winkel te openen’, citeert Internet Retailing Ning Li, medeoprichter en chief executive van Made.com. Zijn collega Brent Hoberman voegt daaraan toe: ‘We moedigen mensen aan om hun huizen open te stellen voor hun buren. Wij denken dat dit de toekomst wordt van retail; de focus zal met online initiatieven komen te liggen op de eigen straat in plaats van de winkelstraat.’
Honderd aftrappers
De social showroom bevat momenteel ongeveer honderd ‘brand advocates’ met elk een eigen profiel vol professioneel gefotografeerde huiskamers. Het is de bedoeling dat de site aangevuld wordt door klanten die zelf foto’s van hun woning hebben gemaakt.
Made.com in Nederland
Made.com is momenteel behalve in Groot-Brittannië actief in Italië en Frankrijk. Volgens Internet Retailing wil het bedrijf nog dit jaar online gaan in twee nieuwe landen. Begin 2014 zocht de woonwinkel naar een marketingmanager voor de Nederlandse markt, maar een entree in ons land is tot nu toe uitgebleven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Klanten Made.com tonen eigen huiskamer in social showroom
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.