Twinkle | Digital Commerce

E-commerce sites trager en trager

2017-05-27
343202
  • 1:19

De laadtijden van grote e-commerce sites zijn in een jaar tijd fors opgelopen, blijkt uit een inventarisatie van Radware. Dat komt vooral doordat pagina’s veel zwaarder zijn geworden, gemiddeld 67 procent. Afbeeldingen vormen een grote ‘performance drain’.

Radware, een leverancier van oplossingen voor datacenters, bekeek de laadtijden van de honderd grootste shopping sites volgens Alexa. De mediale laadtijd van hun sites nam met 49 procent toe, van 7,2 naar 10,7 seconden. De median time to interact (TTI), de tijd die verstrijkt voor de primaire content van een pagina in beeld komt, nam iets minder hard toe: van 4,9 tot 6,2 seconden (plus 29 procent).

100 verzoeken per klik
Volgens Radware is de door het bedrijf geïntroduceerde interactietijd (TTI) belangrijker voor websites dan de complete laadtijd. Uit de peiling blijkt dat er al gauw 4,5 seconden zitten tussen het laden van de belangrijkste en alle site-onderdelen. In de wetenschap dat pagina’s gemiddeld tweederde zwaarder zijn geworden - 1.677 kb nu versus 1.007 kb vorig jaar - is dat niet vreemd. Een enkel bezoek gaat inmiddels gepaard met 100 serververzoeken, tegenover 82 vorig jaar.

14 van de 100 acceptabel
Volgens Radware laden slechts 14 van de 100 shopping sites hun belangrijkste content binnen de acceptabele grens van 3 seconden. Bij 17 sites lag de interactietijd boven de 10 seconden. Radware noemt fotocompressie als een vaak vergeten methode om laadtijden te bespoedigen.

U kunt Radware’s ‘State of the Union’ over performance, met onder andere 15 oplossingen vpoor snellere sites, hier opvragen.


Gerelateerde artikelen: