Twinkle | Digital Commerce

David Sluis: van dagdeals naar subscription commerce

2017-05-27
180101
  • 1:08

David Sluis verkocht Waat.nl, een site met dagdeals voor voornamelijk vrouwen, deze week aan 1dayfly.com. Hij heeft besloten zich volledig te concentreren op subscription commerce, iets heel anders volgens de ondernemer: ‘Ik kies voor extreme focus.’

Sluis zette Waat.nl begin 2008 in de markt. ‘Op dat moment waren er vijf tot tien partijen serieus bezig met dagdeals in Nederland’, zegt hij tegen Twinkle. ‘Inmiddels zijn dat er vele honderden. Als je het wil volhouden in de markt, moet je daar bovenop zitten. Dagaanbiedingen kun je er niet meer zo maar even bij doen.’

Prettybox
Toen het Duitse Glossybox zich eerder dit jaar terugtrok uit Nederland, besloot Sluis de abonneeservice in ons land voort te zetten onder de naam Prettybox. ‘Kort daarna deed zich de kans voor om ruim zes jaar werk te verzilveren en volledige focus aan te brengen in onze activiteiten’, doelt hij op de verkoop van Waat.nl aan 1dayfly.com. Nu verdient Sluis alleen nog maar aan verkoop op abonnementsbasis. ‘Het lijkt in niets op dagaanbiedingen.’

Weekendbox
Sluis werkt met zijn collega’s aan nog een ander concept met subscription commerce, dat naast Prettybox moet komen te staan. Over de precieze plannen met WeekendBox, zoals de gaat heten, wil hij nog niks kwijt.