Twinkle | Digital Commerce

Conversiepixel niet heilig voor Beslist.nl

2017-05-27
180101

Kees Verpalen, CEO en eigenaar van Beslist.nl, hoopt dat grote webwinkeliers klant zullen blijven bij zijn bedrijf. ‘Als zo’n conversiepixel voor verschillende partijen niet de oplossing is, komen we met een alternatief’, laat hij weten aan Webwinkel Weblog.

Beslist.nl werd de afgelopen weken in het defensief gedrukt, nadat bekend werd dat het bedrijf voor zijn nieuwe cps-model een conversiepixel verplicht wilde stellen. Fonq.nl en later ook Bol.com, Wehkamp.nl en Coolblue lieten aan Twinkle weten dat ze niet akkoord zouden gaan met de nieuwe voorwaarden van Beslist.nl, onder andere omdat het bedrijf daarmee te veel klantdata in bezit zou krijgen.

Technische mogelijkheden
Verpalen verdedigde de conversiepixel in verschillende reacties op deze site, maar aan de collega’s van Webwinkel Weblog heeft hij nu laten weten dat de soep waarschijnlijk niet voor iedereen even heet wordt gegeten als ‘ie werd opgediend. ‘Als zo’n conversiepixel voor verschillende partijen niet de oplossing is, komen we met een alternatief’, aldus Verpalen op het weblog. ‘Of dat betekent dat wij toch uitzonderingen maken? We willen bij alle webwinkels hetzelfde bereiken maar grotere spelers hebben vaak wel meer technische mogelijkheden om tot zo’n doel te komen. Ik wist vooraf ook wel dat een conversiepixel geen oplossing was voor webwinkels die alle sales langs een internationale kassa lieten gaan bijvoorbeeld. Daar moeten we dus in gesprek. Dat doen we dus ook maar we voeren ons beleid gefaseerd in.’

Eerst overleg
Beslist.nl voert de veranderingen ‘van klein naar groot’ door, aldus Verpalen in hetzelfde bericht. Hij geeft te kennen dat het bedrijf ‘uiteraard eerst in overleg treedt’ met zijn grotere klanten voordat zaken worden doorgevoerd. ‘Ik weet zeker dat we er dan uitkomen.’