Twinkle | Digital Commerce

Bol.com introduceert tweedehands aanbod in België

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:35

Belgische particulieren kunnen boeken cd’s, dvd’s en games voortaan te koop zetten op Bol.com. Om het tweedehans boekenassortiment te vullen werd daarnaast een samenwerking gesloten met een aantal gespecialiseerde aanbieders.

Bol.com zegt ook in België ‘een revolutie’ te willen ontketenen met het tweedehands aanbod. Behalve nieuwe boeken, cd’, dvd’s en games komen voortaan ook tweedehands exemplaren te koop op de site; kopers krijgen meer keus. Verkopers verdienen volgens Bol.com gemiddeld 50 tot 60 procent van de nieuwwaarde terug.

Van Belg naar Belg
Bol.com-woordvoerster Marjolein Verkerk laat weten dat particuliere Belgische verkopers hun gebruikte producten voorlopig alleen aan andere Belgen kunnen slijten, zoals Nederlandse particulieren ook alleen aan landgenoten verkopen. Enkele zakelijke Nederlandse verkopers sturen hun producten wel de grens over.

Plaza
Verkerk zegt dat Bol.com 'graag samenwerkt met andere aanbieders om Belgische klanten een zo breed mogelijk aanbod te bieden', zonder dat te concretiseren. Of Bol.com de poort voor externe verkopers helemaal open gooit, zoals het in ons land heeft gedaan, is niet gezegd. Verkerk wil wel kwijt dat het bedrijf samenwerking met Belgische bedrijven in het kader van Plaza niet uitsluit. 'Maar op dit moment kunnen we daar nog geen verdere informatie over geven.'

Bol.com in België
Bol.com investeert sinds een jaar of vier flink in zijn aanwezigheid op de Belgische, meer specifiek de Vlaams e-commerce markt. Naar eigen zeggen bedient de pure player inmiddels ongeveer een half miljoen Belgische kopers. In ons land verkocht overigens al een groter aantal particulieren online op Bol.com; volgens Verkerk hebben circa 600.000 Nederlanders een verkoopaccount, waarvan er momenteel ongeveer 170.000 producten te koop hebben staan.

Entrepreneurial Award
Bol.com ontving onlangs in Barcelona de Entrepreneurial Award, waarmee het zich een jaar lang ‘Europa’s beste webwinkel’ mag noemen. Na de uitreiking werd marketingdirecteur Michel Schaeffer geïnterviewd door het Belgische Monday Morning Movies, onder andere over de activiteiten van Bol.com bij onze zuiderburen. U kunt het interview hier bekijken.