Sainsbury’s heeft een nieuw ‘multichannel boodschappenplatform’ ontwikkeld waarmee het zijn huidige online omzet van 1 miljard pond wil verdubbelen. Met de nieuwe site wil het bedrijf click & collect in de meer dan duizend vestigingen in Groot-Brittannië mogelijk maken.
‘Het heeft Sainsbury’s veertien jaar gekost om 1 miljard pond online omzet te genereren en dit nieuwe platform geeft ons ruimte om deze omzet te verdubbelen’, zegt Jon Rudoe, digital en technologie directeur bij het bedrijf tegen Internet Retailing.
Recepten
Op de site moeten straks ook recepten komen te staan waarvan de ingrediënten zowel online als offline gekocht kunnen worden. Momenteel bestaat er al een ‘receptenbutton’ op de homepage, maar die leidt nog naar de online boodschappenservice.
Dark store
J. Sainsbury, het moederbedrijf van Sainsbury’s Supermarkets, kondigde vorig jaar aan van plan te zijn om binnen drie jaar een ‘dark store’ te openen in Londen. Een ‘dark store’ is een magazijn waarin de fulfilment plaatsvindt van online bestellingen. De winkels worden donker genoemd, omdat ze niet toegankelijk zijn voor het winkelend publiek. De dark store zal de fulfilment gaan verzorgen van bestellingen van ongeveer 20.000 webshoppers per week.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sainsbury’s wil online omzet verdubbelen met nieuwe webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.