Twinkle | Digital Commerce

‘Dit jaar 17 procent e-commerce groei in Europa’

2017-05-27
436410
  • [nieuws]
  • 1:11

De online consumentenbestedingen aan producten en diensten in Europa zijn afgelopen jaar met 16,3 procent gegroeid, heeft Ecommerce Europe becijferd. Voor het lopende jaar wordt een groei van 17,2 procent verwacht.

De nieuwe cijfers van Ecommerce Europe zijn vanochtend gepresenteerd op de Global E-commerce Summit in Barcelona. In de 47 meegenomen landen kwam de e-commerce omzet (b2c) afgelopen jaar uit op 363,1 miljard euro. De 28 landen uit de Europese Unie tekenden in 2013 samen voor 318,1 miljard euro van de genoemde uitgaven, ofwel voor 88 procent van het totaal. De bestedingen in de negentien landen buiten de EU, waaronder Rusland, groeiden wel harder dan die in de Unie.

Groei op groei
Groot-Brittannië (107 miljard), Duitsland (63 miljard) en Frankrijk (51 miljard) tekenen samen voor een ruime meerderheid van de Europese bestedingen, die de komende jaren verder zullen toenemen; Ecommerce Europe verwacht dat de totale online consumentenuitgaven dit jaar al 425,5 miljard euro zullen bedragen, ruim 17 procent meer dan vorig jaar. Voor 2016 wordt een omzet van 625 miljard euro verwacht, 73 procent meer dan de gemeten omzet in 2013.

Infographic
De Europese e-commerce cijfers zijn tot stand gekomen in samenwerking met nationale belangenverenigingen en GfK. Het rapport is gesponsord door GlobalCollect, Informatica, RichRelevance en Salesupply. Hieronder vindt u de belangrijkste informatie in een infographic: