Walmart hoort binnenkort of het mag gaan bouwen aan zijn eerste losse drive through voor boodschappen. Webshoppers moeten bij de 'pick-up depots' terecht kunnen om versproducten en kruidenierswaren in hun auto te laten laden. Ze hoeven het voertuig niet uit.
Drive throughs voor boodschappen zijn met name in Frankrijk erg populair; daar zijn inmiddels meer van dit soort afhaalpunten dan er hypermarchés zijn. In ons land bouwt Albert Heijn, dat Superdirect.com van de afhaalmarkt zag verdwijnen en Jumbo Supermarkten daar binnenkort op ziet verschijnen, gestaag aan zijn netwerk van afhaalpunten. Bij veel van AH's ‘Pick up Points’ hoeft de webshopper de auto niet uit.
Asda
Ook in Groot-Brittannië nemen drive throughs voor boodschappen in aantal toe. Asda, een dochter van Walmart, wil al zijn ruim vijfhonderd winkels ervan voorzien. De grote Amerikaanse moeder neemt de opgedane ervaringen met click & collect mee in zijn experimenten in de VS, waar drive throughs voor boodschappen nog vrijwel onbekend zijn.
Stand alone
Walmart teste al drive throughs bij een aantal winkels in Denver, maar de grootste retailer ter wereld wil het nu met een stand alone drive through voor boodschappen gaan proberen. In Bentonville, in de staat Arkansas, loopt daartoe een aanvraagprocedure. In het pick-up depot komen straks zo’n tienduizend verschillende producten te liggen, aldus een woordvoerster van Walmart tegen lokale media. De waren worden door medewerkers in auto’s van afhalers geladen.
Walmart en e-commerce
Walmart realiseerde in zijn laatste boekjaar voor het eerst meer dan 10 miljard dollar omzet uit e-commerce. De webinkomsten groeiden met ruim 30 procent, harder dan de omzet van online marktleider Amazon vorig jaar groeide. Afgelopen februari nam Walmart receptenplatform Yumprint over om zijn online levensmiddelenverkoop te stuwen. De acquisitie komt uit de koker van WalmartLabs, opgezet om de digitale koers van de retailgigant te helpen uitzetten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wal-Mart ziet brood in drive throughs voor boodschappen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.