Twinkle | Digital Commerce

Travix’ GowithMax biedt persoonlijk vrijetijdsaanbod

2017-11-09
180101
  • 1:52

Travix International heeft zijn nieuwe platform GowithMax vandaag geopend. De site biedt consumenten diverse mogelijkheden voor het invullen van hun vrije tijd. ‘We willen met Max de klant leren kennen’, zegt John Mangelaars, ceo van Travix, tegen Twinkle.

Zo’n anderhalf jaar geleden kwam Mangelaars bij Travix in dienst en is het idee voor GowithMax ontstaan. ‘Er zijn in de online vluchtenwereld een hoop aanbiedingsites te vinden, maar geen enkele heeft een persoonlijke relatie met de klant’, vertelt Mangelaars. ‘Met GowithMax willen we de klant gerichter gaan helpen door hem een passend aanbod te bieden. We bieden dingen die je niet snel vindt op andere sites, zoals een combinatie van een vliegvakantie met een voucher voor een restaurant dat op de bestemming aanwezig is. Deze zaken vind je meestal wel op verschillende sites, maar bij Max worden die producten samengevoegd.’

Koffers en kleding
Naast vliegtickets (mogelijk gemaakt door Travix’ dochter Cheaptickets), uitjes en vakantiehuizen biedt GowithMax ook kleding, koffers en tuinposters. ‘Alles voor de vrije tijd van de “bewegende persoon”, zoals ik dat noem’, zegt Mangelaars. ‘We hebben samenwerkingen met verschillende toeleveranciers die ons benaderen met leuke productideeën voor onze klanten en wij benaderen ook partijen voor het aanbod.’ Voor deze producten ontvangt GowithMax commissie en inkomsten uit sponsorships. ‘Ook halen we omzet uit de verkoop van vliegickets, omdat die via Cheaptickets gaan’, zegt Mangelaars.

Leuk voor de klant
Voor het komende jaar zou Mangelaars graag break even willen spelen met GowithMax. ‘Maar dit is meer bijzaak. Belangrijker is wat de klant ervan vindt’, zegt hij. ‘We willen graag dat klanten het concept leuk vinden en hun wensen doorgeven. Aan de hand daarvan gaan we het platform dit jaar aanpassen en willen we een mobiele app lanceren. We hebben momenteel wel al een mobiele site. Ook staat het eerste jaar in het teken van naamsbekendheid genereren. Daarna zien we verder.'

BCD Group
Onder andere Cheaptickets.nl, Cheaphotels.nl, Cheapcars.nl en Vliegwinkel.nl maken deel uit van Travix International’s portofolio. Het reisbedrijf is onderdeel van BCD Group dat het afgelopen jaar een omzet boekte van 24 miljard dollar (17 miljard euro), een stijging van 5 procent ten opzichte van de opbrengsten in 2012. Het bruto bedrijfsresultaat kwam uit op 128 miljoen dollar (92 miljoen euro).