FonQ start vandaag met een reclamecampagne op televisie. In totaal zijn 17 verschillende spotjes te zien die de merkvoorkeur van bestaande klanten moeten bevorderen en nieuwe klanten moeten trekken. Slogan: 'Mooi gevonden op fonQ.nl.'
De reclames van het ‘eigentijdse webwarenhuis’ worden vanaf vandaag uitgezonden op de commerciële zenders van RTL en SBS, zo is op Fonq.nl te lezen. Daar zijn ook de verschillende spotjes te zien, die werden ontwikkeld door reclamebureau Leukwerkt en waarin verschillende accenten worden gebruikt.
Een ervan vindt u hieronder:
Merk uitbouwen
In een persbericht over de commercials noemt fonQ-oprichter en ceo Patrick Kerssemakers de televisiecampagne een logische vervolgstap voor de dochter van RFS Holland Holding. ‘De tijd is rijp om het merk fonQ verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek. Televisie is ook voor een online speler het beste medium om dit doel te bereiken. Dit zal zowel voor ons als de producten en merken die wij vertegenwoordigen zijn vruchten afwerpen.’
Emotional commerce
FonQ realiseerde vorig jaar een omzetgroei van 37 procent. De stijging dankte het bedrijf naar eigen zeggen voor een belangrijk deel aan zijn focus op ‘emotional commerce’. ‘Wij geloven dat engagement met de bezoeker op lange termijn een lonende strategie is, die leidt tot koopintentie en herhaalaankopen’, verklaarde Kerssemakers eerder. Om de groei bij te benen opende fonQ een paar maanden geleden een nieuw distributiecentrum in Utrecht. In maart sleepte het bedrijf zijn eerste Thuiswinkel Award in de wacht.
NB: Een uitgebreid interview met ceo Patrick Kerssemakers (Twinkle 2-2014) kunt u hier lezen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
FonQ voor het eerst te zien in tv-spotjes
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.