Twinkle | Digital Commerce

Bol.com opent afhaalpunten in Etos-winkels

2017-05-27
180101
  • 1:34

Bol.com heeft door het gehele land 24 afhaalpunten geopend in Etos-winkels. Klanten die een online order op werkdagen vóór 23:00 uur hebben besteld, kunnen hun bestelling de volgende dag na 15:00 uur in een Etos-filiaal ophalen.

Bol.com meldt de nieuwe dienst vanochtend in een persbericht. Naast bestellingen afhalen kunnen Bol.com-klanten ook hun cosmetica, speelgoed of klusartikelen binnen dertig dagen kosteloos retourneren in een Etos-winkel.

Gemak in afhalen
‘Door de uitbreiding van ons assortiment vinden steeds meer Nederlanders online wat ze zoeken voor hun dagelijkse benodigdheden of juist unieke aankoop’, zegt Michel Schaeffer, marketingdirecteur van Bol.com. ‘ Naast het vergroten van bestelgemak, willen we klanten ook helpen bij het ontvangen of afhalen van deze bestellingen. Dat deden we eerder al door afhaalpunten bij meer dan 700 Albert Heijn-winkels in te richten. Om diezelfde reden hebben we nu ook afhaalpunten in Etos-winkels ingericht. Hierdoor kun je je pakketje op nog meer plekken dan voorheen ophalen op het moment dat het jou uitkomt en loop je je bestelling dus nooit meer mis.’ Naast in de filialen van Etos en Albert Heijn kunnen Bol.com-orders ook worden opgehaald bij een Kiala-punt.

Etos-producten op Bol.com
Vorige maand voegde Bol.com al zo’n zevenhonderd Etos-producten toe aan zijn platform. Etos, ook dochteronderneming van Ahold, heeft zelf nog geen webshop. 'Verkoop via de eigen Etos-website behoort in de toekomst zeker tot de mogelijkheden’, zei een woordvoerster in april tegen Twinkle. ‘Met deze samenwerking met Bol.com bouwt Etos ervaring op en de samenwerking met Bol.com is een eerste stap in de strategie om onze klanten meerdere manieren te bieden om nog makkelijker te kunnen winkelen.'

Twinkle100
Albert Heijn, Etos en Bol.com zijn de Nederlandse winkelformules van Ahold, lijstaanvoerder van de Twinkle100. Afgelopen jaar heeft Ahold voor het eerst meer dan een miljard euro aan online omzet geboekt. De inkomsten uit digitale verkoop groeiden met 16,9 procent.