Twinkle | Digital Commerce

Bol.com richt inspiratiewinkel in voor ‘alledaagse diva’s’

2017-05-27
498692
  • [nieuws]
  • 1:02

In de aanloop naar Moederdag heeft Bol.com een nieuwe themawinkel geopend. ‘De winkel van de alledaagse diva’s’ is gevuld met driehonderd producten, te vinden in een beautyafdeling, een lifestyleafdeling en een cadeauafdeling.

In zijn nieuwe zogenoemde inspiratiewinkel verkoopt Bol.com onder andere parfums, crèmes, romantische boeken, sierkussens en krultangen. ‘Mannen zijn er ook welkom, bijvoorbeeld om een mooi Moederdagcadeau uit te zoeken’, aldus Bol.com, dat sinds kort ook huismerkproducten van Ahold-zusje Etos verkoopt.

Themawinkels
Sinds een ruim een jaar zet Bol.com met themawinkels in op inspiratie; artikelen uit verschillende productcategorieën worden gebundeld in een omgeving waarin shoppers ideeën op kunnen doen. Lentekriebels was vorig jaar de eerste inspiratiewinkel, later volgden onder meer een vakantiewinkel en een themawinkel voor studenten.

Horizontale promoties
Het assortiment van Bol.com is de afgelopen jaren sterk verbreed. Dat biedt de Ahold-dochter de mogelijkheid om ‘horizontale promoties’ te doen, zoals marketingdirecteur Michel Schaeffer vorig voorjaar vertelde aan Twinkle. In de recent veranderende payoff komt dat inmiddels ook tot uitdrukking: ‘Bomvol winkels, bomvol voordeel’ werd ‘De winkel van ons allemaal’. Schaeffer daarover: ‘In plaats van verticaal communiceren we nu ook in de basis horizontaal.’