Twinkle | Digital Commerce

Vakprijzen: Wehkamp.nl, Yoursurprise.com en Timberprint.nl

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 2:37

Tijdens het Thuiswinkel Awards Gala zijn vakprijzen uitgereikt aan Wehkamp.nl, Yoursurprise.com en Timberprint.nl. Zij wonnen respectievelijk de prijs voor Beste Mobiele Webwinkel, de Cross Border E-Commerce Award en de prijs voor Beste Startende Webwinkel.
 
Uit de juryrapporten:
 
Beste Mobiele Webwinkel: Wehkamp.nl
‘Over het algemeen zijn wij wat teleurgesteld in de algehele innovatie wat betreft mobiel binnen de e-commerce sector. Bedrijven die opereren op de Nederlandse e-commerce markt hebben op het gebied van mobiel grote kansen om zich te onderscheiden ten opzichte van concurrenten. Van de drie genomineerden voor de titel Beste Mobiele Webwinkel 2014 is Wehkamp.nl het verst. Het bedrijf weet mobiel bezoek te inspireren en van daaruit een transactie tot stand te brengen. Het webwarenhuis speelt in op couch commerce en snapt het spel van verleiden; dit maakt Wehkamp.nl de grootste mobiele verleider. De mobiele website is - wat Wehkamp.nl zelf ook aangeeft - goed, maar pas op dat het niet wordt verwaarloosd. Focus (op de tablet) is goed, maar als marktleider kun je andere kanalen niet stil laten liggen. We hopen dat Wehkamp.nl verder blijft investeren en we zijn erg benieuwd naar de stand van zaken volgend jaar.’
 
Cross Border E-Commerce Award: Yoursurprise.com
‘De presentatie door de twee oprichters van webshop Yoursurprise.com getuigde van veel enthousiasme. Volgens de jury blinken ze uit in ondernemerschap. De websites van Yoursurprise.com zien er goed uit, in elk land heeft de webshop een eigen look and feel gecreëerd en prijst het artikelen aan die passen bij het land en de cultuur. Als minpunt noemt de jury de schaalbaarheid van het bedrijf. Het hoofdkantoor is gelijk ook het enige kantoor, gevestigd in Zierikzee. Hier vindt ook het grootste gedeelte van de logistiek plaats. De jury vraagt zich af hoe lang dit nog mogelijk, als gekeken wordt naar de ambitie van het bedrijf om internationaal steeds verder uit te breiden. De jury heeft wel de indruk dat de webshop de logistieke productie momenteel goed op orde heeft. De jury vindt dat Yoursurprise.com het professioneel aanpakt. Een leuk voorbeeld is dat het bedrijf Coca-Cola als klant heeft binnengesleept. Yoursurpise.com heeft als huidig b2c-percentage 70 procent ten opzichte van 30 procebt b2b. Het doel van de webshop is om het b2b-percentage te laten verschuiven naar 70 procent, wat de jury innovatief en ambitieus noemt. De verwachte omzet voor 2014 is 11 miljoen, dit vindt de jury indrukwekkend.’
 
Beste Startende Webwinkel: Timberprint.nl
’De jury zag een ambitieuze, bevlogen ondernemer die vanuit de achterkant de webshop volledig heeft uitgedacht. Het proces van het printen op houten schilderijen zit knap in elkaar en heeft als resultaat dat de producten van uitstekende kwaliteit zijn. Ook de webshop zelf is goed ontwikkeld en werkt op alle apparaten (mobiel en desktop). De oprichter weet precies waar hij mee bezig is, maar zou volgens de jury een coach kunnen aannemen die zijn gedachten kan helpen structureren. Daarnaast is het raadzaam voor Timberprint om eens te gaan praten met concurrenten voor een samenwerking. Partijen als de Hema staan te springen om kwalitatieve producten. Er dient meer vanuit de markt te worden gewerkt om er zelf beter van te worden.’

Lees hier welke webwinkels er dit jaar waren genomineerd voor de vakprijzen.

De winnaars van de deelvakprijzen vindt u hier, alle winnaars van de Publieksprijzen XL hier.