Twinkle | Digital Commerce

Pinterest zoekt betalende klanten voor promoted pins

2017-05-27
180101
  • 1:16

Pinterest start met het uitrollen van betaalde ‘promoted pins’ voor bedrijven in de Verenigde Staten. Deze bedrijven kunnen zich niet zomaar aanmelden voor het inkopen van advertenties op het sociale medium. Alleen retailers met een advertentiebudget tussen de één en twee miljoen dollar komen in aanmerking.

Promoted pins zijn advertenties in de vorm van pins die tussen de zoekresultaten op Pinterest.com worden geplaatst. Webwinkeliers kunnen met deze advertenties extra traffic naar hun website genereren. ‘Als een carnavalswinkel bijvoorbeeld een Darth Vader-kostuum verkoopt, zal het te vinden zijn tussen de zoekresultaten van het woord ‘Halloween'’, aldus Pinterest-ceo Ben Silbermann.

Proef
Pinterest startte in september vorig jaar een test rond promoted pins met een geselecteerde groep bedrijven. Dit waren volgens The Wall Street Journal woonwinkel Wayfair, hotelketen Four Seasons, Unilever’s TRESemmé en de merken van logistiek dienstverlener Hellmann. Zij testten de pins gratis.

Betalend
Momenteel zoekt Pinterest kandidaten die de eerste betalende klanten voor promoted pins gaan worden. De CPM (cost per mille, de kosten per duizend clicks) zal tussen de 30 en 40 dollar komen te liggen, meldt nieuwssite Adage.

Rich Pins
Promoted pins zijn niet de enige pins waarmee Pinterest contact zoekt met bedrijven. Eerder lanceerde het al zogenoemde rich pins voor webwinkeliers. Rich pins bieden retailers de mogelijkheid om extra informatie aan product pins toe te voegen. Deze informatie bestaat uit een voorraadchecker, een realtime prijs van het artikel en een ‘koop nu’-knop.

Lees verder:
4 interessante Pinterest tools voor e-commmerce (11-3-2014)