Eppo van Berckelaer is de nieuwe ceo van Marlies Dekkers. Het Nederlandse lingeriemerk ging vorige zomer failliet. Investeringsfonds Karmijn Kapitaal, dat een doorstart mogelijk maakte, zet nadrukkelijk in op e-commerce.
Eppo van Berckelaer is volgens zijn CV al in januari begonnen bij Marlies Dekkers, maar het lingeriemerk communiceert nu pas over zijn aanstelling. Van Berckelaer was eerder onder meer brand manager bij Coca Cola en e-commerce directeur bij O’Neill, waarvoor hij later ook de Amerikaanse activiteiten en de business development afdeling aanstuurde.
Focus op e-commerce
Marlies Dekkers ging afgelopen augustus failliet, nadat jaren achter elkaar verlies werd geleden. De naamgevende ontwerpster is momenteel als creatief directeur actief. Samen met investeerder Karmijn Kapitaal laat ze weten dat een nieuwe strategische koers is uitgezet, waarin e-commerce een belangrijke rol speelt. ‘Door in te spelen op het groeiende succes van online retail, probeert het bedrijf zijn duidelijke groeidoelstellingen te halen.’
Exclusieve partners
De eigen webwinkel op Marliesdekkers.com wordt belangrijker voor oriëntatie en aankopen. De shop moet vrouwen daarnaast ‘door de merkbeleving gidsen’. In samenspraak met een exclusief netwerk van fysieke en online retailers zal de aanpak voor de toekomst verder worden ontwikkeld. Marlies Dekkers laat weten dat de eigen e-commerce activiteiten en it-investeringen niet alleen moeten zorgen voor world class service bij het lingeriemerk zelf, maar ook bij zijn retailpartners.
Wehkamp.nl en Hunkemöller.com
Marlies Dekkers ging kort voor het faillissement van afgelopen jaar in zee met Wehkamp.nl. Producten van de Nederlandse ontwerpster zijn nog steeds in het webwarenhuis te koop. Het ondergoed van Marlies Dekkers is daarnaast onder andere ook verkrijgbaar op Hunkemoller.com.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marlies Dekkers richt pijlen op e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.