Twinkle | Digital Commerce

Fans Sephora delen cosmeticafoto’s in iPhone-app

2017-05-27
180101
  • 0:60

Sephora heeft een nieuwe feature aan zijn iPhone-app toegevoegd waarmee fans foto’s van cosmetica looks met elkaar kunnen delen. Vanuit de foto’s kan vervolgens direct mobiel gekocht worden bij Sephora.

De Beauty Board, zoals de foto tool heet, is geïntegreerd in Sephora’s loyaltyprogramma in de app. Leden van dit programma kunnen foto’s van bijvoorbeeld hun gelakte nagels maken en uploaden op het Beauty Board. Andere fans kunnen door de foto’s scrollen en hun favoriete look uitkiezen.

Taggen
Bij de foto’s staat uitgelegd welke techniek er gebruikt is om de nagels te lakken en een tag van het Sephora-product dat nodig is om de look te creëren. Dit product kan direct vanuit de app worden besteld.

Interactie met het merk
‘Sephora ziet mobiel niet alleen als een apparaat waarmee producten kunnen worden aangeschaft, maar ook als middel om de user experience rond het merk te verrijken’, zegt Esha Shah, strategiemanager van het Amerikaanse marketingbureau Fetch volgens Mobile Commcerce Daily. ‘Een sociaal component toevoegen aan de user experience is een slimme stap, omdat het consumenten een nieuwe interactiemogelijkheid biedt met het merk.’