Twitter’s stappen in e-commerce beginnen concrete vormen aan te nemen. Het social mediabedrijf is volgens de laatste geruchten een samenwerking aangegaan met Fancy.com om zijn Twitter Commerce-dienst te testen. Ook is al te zien hoe de service er ongeveer uit komt te zien.
Re/code vond documentatie waaruit blijkt dat Twitter samen met Fancy.com de commerce tweets heeft uitgewerkt. De tweets lijken op promoted tweets die nu al als advertentie in de Twitter-tijdlijn worden geplaatst. Echter, de commerce tweets tonen ook een foto van het product dat door de webshop te koop wordt aangeboden, samen met een beschrijving van het item en een sectie met gerelateerde artikelen.
Direct kopen
Binnen de Twitter-app kunnen vervolgens naam, adres en creditcardgegevens worden ingevoerd, waarna het product gekocht kan worden. Op een kaart kan de klant daarna zien waar zijn bestelling zich bevindt en krijgt hij updates over de verzendstatus. Deze laatste optie wordt waarschijnlijk verzorgd door de webshop waar het product is gekocht, meldt Re/code.
Personeel
Twitter wil volgens Techcrunch vaart maken met de uitwerking van Twitter Commerce, getuige zijn zoektocht naar personeel voor de dienst. Momenteel staan er drie vacatures open voor commerce specialisten. Eerder nam het social mediabedrijf al de voormalige topman van Ticketmaster, Nathan Hubbard, aan als head of commerce.
Het is nog niet bekend wanneer de dienst van start gaat en wanneer Nederlandse retailers gebruik kunnen gaan maken van de commerce tweets.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twitter maakt e-commerce dienst concreet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.